Lediga tjänster

HR-ansvarig 100%, med placering i Kristianstad

Vi söker en mångsidig HR-ansvarig med några års erfarenhet och gärna med hjärta och engagemang inom kultur och musik. Musik i Syds uppdrag är att bidra till livskvalitet genom att ge tillgång till professionella musikupplevelser. Vår övertygelse är att musikens kraft bidrar till att förändra världen till det bättre!

Tjänsten omfattar alla arbetsuppgifter kring lön och personal. Du blir en del av administrationen vid vårt huvudkontor i Kristianstad och står för stöd och sakkunskap till organisationens HR-processer och personalärenden, i samråd med administrativ chef. 

Bland arbetsuppgifterna ingår löneadministration, arbetsvärdering och lönekartläggning, att ta fram underlag för olika beslut, medverka vid samverkan och förhandlingar, rehabiliteringsärenden samt frågor kring arbetsmiljö och företagshälsovård. 

Vi söker dig som har relevant högskole- eller universitetsexamen med inriktning HR/PA eller liknande, samt minst tre års erfarenhet av praktiskt personalarbete i en bred HR-roll. Du har goda kunskaper om och erfarenhet av arbete med löneadministration, men också arbetsrättsliga lagar och förordningar, arbetsgivarfrågor, kollektivavtal och facklig samverkan. IT-kompetens räknar vi med – bl.a. vana av Officepaketet och erfarenhet av något eller några HR-system.

Du är en positiv och förtroendegivande person med ett stort intresse för andra människor och har lätt för att samarbeta och bygga relationer. Som person är du även serviceinriktad och kommunikativ, och tycker att det är roligt att dela med dig av kunskaper och förklara processer.  

Tjänsten är en tillsvidareanställning, som inleds med en sex månaders provanställning.
Tillträde 1 september 2022, eller enligt överenskommelse.

Skriftlig ansökan med personligt brev och meritförteckning ska vara oss tillhanda senast den 10 juni 2022 per mail till rekrytering@musikisyd.se.

 

Kontaktpersoner

Lena Ulvskog Arvidsson

Administrativ chef

Foajépersonal

Vi söker löpande efter fler glada själar som gillar att arbeta med människor och som inte är rädda att ta i när det behövs. Arbetsuppgifterna består av att välkomna och ta hand om vår publik samt hjälpa till med lättare förberedelser och återställande av konserter, dansföreställningar och övriga arrangemang. I foajén tar du emot våra gäster och är därmed Palladiums ansikte utåt och den första de möter när de kommer till oss. Vi sätter stor vikt vid god service och att gäster får en bra helhetsupplevelse.

Vi ser att du är över 18 år och bör kunna prata flytande svenska och grundläggande engelska. Vi vill gärna att du kan tänka dig att jobba hos oss ett tag för att kunna skapa en trygg och effektiv arbetsgrupp. Antal arbetspass varierar under året (stängt under sommaren) och det är främst kvällstid under vardagar och helger. Vi ser gärna att du tar åtminstone 3-5 arbetspass per månad. Anställning: timanställning

Mejla en intresseanmälan med CV och personligt brev till mia.hempel@musikisyd.se.

Kontaktpersoner

Mia Hempel

Inspicient

Gillar du också kultur och musik?

Få konserttips och senaste nytt direkt till din inkorg.
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev här.